Van Grunn’ naar Twente en van logistiek naar PBM
4 maart 2021
Een vertrouwd gezicht op onze hoofdvestiging, maar een nieuw gezicht in de buitendienst: Aäron van Dam versterkt sinds enkele weken onze afdeling PBM. Na vier jaar werkzaam te zijn geweest in diverse functies binnen Schipper, vonden wij in hem de ideale persoon om de afdeling PBM te vertegenwoordigen.
Twente
“Ik ben geboren en getogen in Groningen, maar de liefde vond ik in Twente. Ik woon ondertussen al een behoorlijke tijd in Borne. Via Manschap kwam ik bij Schipper terecht. Eerst als commercieel medewerker aan de balie, daarna als logistiek medewerker. Bij logistiek was ik verantwoordelijk voor de uitgaande goederen”, aldus Aäron.
Werknemers moeten namelijk altijd comfortabel en veilig kunnen werken, dat is iets wat altijd actueel en relevant is.
Altijd relevant
“Ik heb bijna alles uit ons enorme magazijn een keer in mijn handen gehad. PBM’s vond ik echter het interessantst. Werknemers moeten namelijk altijd comfortabel en veilig kunnen werken, dat is iets wat altijd actueel en relevant is.”
Aäron loerde daarom al enige tijd op een functie binnen de afdeling PBM. “Tegen Dennis Regts had ik ooit gezegd dat ik een baan als accountmanager PBM wel zag zitten. Bij logistiek miste ik het contact met klanten. Door corona werd het ineens heel erg druk. De verkoop van beschermende middelen ging hard en Dennis had ondersteuning nodig. Gelukkig kreeg ik die kans.”
Kennis
De stap leek groot, maar in de praktijk viel dat mee. “Ik heb diverse cursussen gedaan van leveranciers. Via Havep, Mascot, BP en Tranemo kon ik snel mijn kennis bijspijkeren. Uiteraard is Dennis ook een goede mentor. Hij gaat al jaren mee in de PBM-wereld en hij heeft ontzettend veel productkennis.”
Werkkleding lijkt tegenwoordig steeds meer op vrijetijds- of sportkleding. Het draagcomfort wordt steeds beter en belangrijker.
Uitdaging
Het meest kijkt de kersverse accountmanager uit naar nieuwe projecten. “Ik vind het geweldig om samen met de klant ideeën te bedenken. Het is een mooie uitdaging om werknemers in nieuwe werkkleding te steken die voldoet aan alle eisen en veiligheidsnormen. Uiteraard vind ik het ook belangrijk dat het er goed en representatief uitziet. Dat moet lukken binnen ieder budget.”
De ontwikkeling van werkkleding volgt Aäron ook op de voet. “Werkkleding lijkt tegenwoordig steeds meer op vrijetijds- of sportkleding. Het draagcomfort wordt steeds beter en belangrijker. Vroeger liep iedereen op zware, stugge werkschoenen en in overalls. Tegenwoordig is dat wel anders!”